A Sudanese official says the government has lifted a ban on an opposition newspaper, a week after Khartoum announced that it would hold a national dialogue to address freedom of expression.

Secretary of the National Council for Press and Publications Obeid Murawah told the Sudanese state news agency Saturday that all restrictions on "The People's Opinion" daily had been lifted and that the paper could resume printing after completing the appropriate procedures.

The paper is a mouthpiece for the Popular Congress Party, led by Islamist opposition leader Hassan al-Turabi. Authorities closed it nearly a year ago for publishing articles that they said were a threat to national security.

The ban's lifting comes a week after President Omar al-Bashir announced the dialogue.

Three other newspapers remain banned in Sudan.