Romania's Parliament dismisses national TV's CEO, board; appoints interim chief

Romania's parliament has dismissed the chief executive officer and the administrative board of the indebted national television station after rejecting its annual report.

Lawmakers voted 220-115 on Wednesday to reject TVR's 2014 report, triggering the dismissal of Stelian Tanase, CEO since 2013. TVR program director Irina Radu was appointed to replace him.

Tanase accused the center-left government, with whom he had strained relations, of not taking measures to help the station. He said it had debts of 180 million euros ($201 million) when he was appointed and they had increased.

TVR, which was founded in 1956, has five TV channels across Romania and a sixth that broadcasts abroad. It cut its staff from 3,150 employees to 2,450 in 2013.