Chinese bribery allegations against WSJ emerge amid News Corp. probe; paper denies wrongdoing

The Wall Street Journal is denying allegations by a purported whistleblower that it bribed Chinese officials for information.

Journal publisher Dow Jones confirmed Monday that U.S. officials informed the company of the allegations in 2012. It said in a statement that an independent inquiry by lawyers and auditors found no wrongdoing.

A law enforcement official said Monday that despite Dow Jones' findings, an FBI inquiry into the bribery allegations remains open. The official was not authorized to speak about the case and spoke to The Associated Press on condition of anonymity.

The Justice Department and FBI declined comment.