Asia

Thai gov't suspends TV station for a week over its reports

Thailand's broadcast regulator has ordered a television channel to suspend its over-the-air broadcasting for a week for what it called biased reports affecting national security.

The reasoning for the order issued Monday by the National Broadcasting and Television Commission was challenged by Voice TV, which said in a statement that although it presents views contrary to the official line of the country's military government, its programming does not affect stability.

The television station is controlled by the family of former Prime Minister Thaksin Shinawatra, who was ousted by a 2006 army coup and is in exile to avoid a prison term for corruption. The station, whose news and commentary often challenge the government's point of view, said it will continue presenting its programming online during the suspension period.