Europe

Moscow court orders paper to refute a report on Rosneft CEO

Russian President Vladimir Putin, left, shakes hands with CEO of state-controlled Russian oil company Rosneft Igor Sechin, right, as he arrives to attend a session of the World Energy Congress, in Istanbul, Monday, Oct. 10, 2016. Putin is set to meet Erdogan as the two push ahead with steps toward normalizing ties that were strained by Turkey's downing of a Russian warplane near the border with Syria last year. (Alexei Druzhinin, Sputnik,  Kremlin Pool Photo via AP)

Russian President Vladimir Putin, left, shakes hands with CEO of state-controlled Russian oil company Rosneft Igor Sechin, right, as he arrives to attend a session of the World Energy Congress, in Istanbul, Monday, Oct. 10, 2016. Putin is set to meet Erdogan as the two push ahead with steps toward normalizing ties that were strained by Turkey's downing of a Russian warplane near the border with Syria last year. (Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)  (The Associated Press)

A court in Moscow has ordered a leading independent newspaper to retract an article about a luxury yacht allegedly owned by the chief of Russia's top state-controlled oil company. retract

The Basmanny District Court ruled Monday that the Novaya Gazeta report linking Rosneft Chairman Igor Sechin to the St. Princess Olga yacht was untrue.

The newspaper used social media and ship tracking data to allege that Sechin was the yacht's possible owner, but the court ruled that the allegations were unfounded.

Sechin has been a close associate of Russian President Vladimir Putin. He served as a deputy prime minister before taking helm of the giant Rosneft oil company.

Last month, another Moscow court ordered the business daily Vedomosti to withdraw a report about a mansion it claimed belonged to Sechin.