Three key editors at top Russian media holding firm RBC have resigned amid a flurry of probes and police raids around the company.

RBC's web-site was ranked the most-visited news website in Russia last year, just a few years after the company was bought by billionaire Mikhail Prokhorov, better known as the owner of Brooklyn Nets. RBC last year broke the news about a woman reported to be President Vladimir Putin's daughter and the business of a man reported to be her husband.

RBC said in a statement Friday that the resignations of Elizaveta Osetinskaya, Maxim Solyus and Roman Badanin were effective immediately.

Badanin, editor-in-chief of RBC's news service, told The Associated Press the views of the editors and the management have diverged "as the company found itself under pressure."