Fair and Balanced?

Monday we reported on Arab televisions' tendency to cover events in Fallujah (search) almost exclusively from the perspective of those loyal to Moqtada al-Sadr, the radical Shiite cleric wanted for murder. Now there's evidence that stories broadcast by Al Jazeera and Al-Arabiya have been intentionally falsified to inflame passions.

On Sunday, both networks announced that Iraq's national security adviser, a Shiite, had resigned his post to protest the coalition crackdown in Fallujah. In fact, Muaffaq al-Rubaie left his position in order to take a higher executive post in preparation for the June 30 transfer of power.

A visibly angry Rubaie lashed out at the Arab channels: "I am so upset and so angry about what has been reported on Arab media and television about my resignation. I warn the Arabic media: Iraq's patience has reached its limit and they will regret what they are doing."

He went on to accuse both Arab channels of inciting violence between the country's ethnic groups with their reporting: "This media is not happy with the end of the sectarianism in Iraq with the fall of Saddam Hussein so they lie, lie and lie."

And that's the Asman Observer.

David Asman joined FOX News Channel (FNC) in 1997 and currently serves as host of "Forbes on FOX," a weekend half-hour program that offers an informative look at the business week (Saturday from 11:00-11:30 AM/ET). Asman is also an anchor on FOX Business Network, where he co-hosts "After the Bell" (4-5 PM/ET) with anchor Melissa Francis.