Sally Jessy Raphael is demanding $200 million from The National Enquirer for running an "outrageously false" story saying she flipped out after her show was cancelled.

Raphael's libel suit, filed yesterday in U.S. District Court in Manhattan, says the Enquirer "would have been more accurate if it had published a story claiming that Ms. Raphael had just robbed a bank in Oklahoma."

It also calls the story "completely and utterly false" and "entirely fictional."

The story, published Oct. 22, claimed that Raphael was twice treated at Lenox Hill Hospital in Manhattan after having a "mental breakdown" when Sally Jessy Raphael was cancelled last spring after nearly 20 years.

It also said Raphael was "distraught" and "went into a tailspin" after learning of the cancellation and that she suffered "terrible crying jags" that frightened her family and friends.

Raphael's lawsuit requests "no less than $100 million" in punitive damages and "no less than $100 million" in exemplary damages.

Raphael told The View Tuesday morning that there wasn't "one shred of truth" in the Enquirer story.

She also said she hasn't been in Lenox Hill Hospital "in years. I don't have a psychiatrist. I'm not under medication, and I don't have any form of dementia except what my husband says is a regular form of dementia."

American Media, which publishes the Enquirer, released a statement yesterday:

"American Media stands firmly behind the accuracy of the information we published about Sally Jessy Raphael."

For more news, entertainment and sports coverage, click here for NYPost.com.