Sign in to comment!

Menu
Home

More Sports

Lance Armstrong, UK paper reach settlement following libel case

British newspaper The Sunday Times has reached a settlement with Lance Armstrong after suing the disgraced cyclist to recover damages from a libel settlement.

The paper paid Armstrong 300,000 pounds (now about $470,000) in 2006 to settle a case after printing claims that he took performance-enhancing drugs.

But confirmation that Armstrong led a massive doping program on his teams came last year from a U.S. Anti-Doping Agency report, prompting a confession by the American, who was stripped of his seven Tour de France titles.

The Sunday Times announced it was suing Armstrong for around $1.6 million to reclaim the 2006 settlement payment plus interest and legal costs.

In Sunday's editions, the paper said it and the article's authors had reached a "mutually acceptable final resolution" with Armstrong, but said the terms are confidential.

It was The Sunday Times chief sports writer David Walsh's co-authored book, "LA Confidential," that detailed Armstrong's role in cycling's doping culture and was serialized by his paper in 2004.

See the latest updates on the hottest midterm races from Fox News

Full Elections Coverage →

Keep up with all the 2014 races in

Coverage →